Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

ΟΙ ΚΕΚΟΙΜΗΜΕΝΟΙ ΖΟΥΝ!

ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016
Γ΄ Λουκ: Τς Κυριακς: Λουκ. ζ΄ 11-16
T καιρ κεν, πορεετο ᾿Ιησος ες πλιν καλουμνην Ναν· κα συν­επορεοντο ατ ο μαθητα ατο κανο κα χλος πολς. ς δ γγισε τ πλ τς πλεως, κα δο ξεκομζετο τεθνηκς υἱὸς μονογενς τ μητρ ατο, κα ατη ν χρα, κα χλος τς πλεως κανς ν σν ατ. κα δν ατν Κριος σπλαγχνσθη π᾿ ατ κα επεν ατ· μ κλαε· κα προσελθν ψατο τς σορο, ο δ βαστζοντες στησαν, κα επε· νεανσκε, σο λγω, γρθητι. κα νεκθισεν νεκρς κα ρξατο λαλεν, κα δωκεν ατν τ μητρ ατο. λαβε δ φβος πντας κα δξαζον τν Θεν, λγον­τες τι προφτης μγας γγερται ν μν, κα τι πεσκψατο Θες τν λαν ατο.


ΟΙ ΚΕΚΟΙΜΗΜΕΝΟΙ ΖΟΥΝ!
«Νεανίσκε, σο λέγω, γέρθητι»

Μι πονεμένη χήρα δηγε στν τάφο τ μονάκριβο παιδί της. Θέαμα τραγικό. Κύριος τ συμπονε: «Μ κλαε», τς λέει μ στοργή. πειτα στρέφεται πρς τ νεκρ παιδ κα μ τόνο προστακτικ λέει: «Νεανίσκε, σο λέγω, γέρθητι». Νέε, σ σένα μιλάω, σήκω πάνω! μέσως νεκρς νέος νασηκώνεται κα ρχίζει ν μιλάει. λοι γύρω σαστίζουν. Τ δάκρυα τς λύπης γίνονται τώρα δάκρυα χαρς...
Ατ τ κπληκτικ θαμα το Κυρίου μς δίνει τν φορμ ν ξετάσουμε τί γίνεται νθρωπος ταν πεθαίνει κα ποι σχέση μπορομε ν χουμε μαζί του.

1. ΟΙ ΚΕΚΟΙΜΗΜΕΝΟΙ ΖΟΥΝ
Σύμφωνα μ τ διδασκαλία τς κκλησίας μας νθρωπος δν κμηδενίζεται μ τν θάνατο, πως νομίζουν ο λιστές. Α­τ πο συμβαίνει μ τν θάνατο εναι χωρισμς τς ψυχς π τ σμα. Κα τ μν σμα νεκρώνεται κα διαλύεται μέσα στν τάφο, ψυχ μως ζε κα περιμένει τν νάσταση τν νεκρν· τν μέρα δηλαδ τς Δευτέρας Παρουσίας το Κυρίου. Τότε τ σμα θ ναστηθε μεταμορφωμένο κα νακαινισμένο γι ν νωθε πάλι μ τν θάνατη ψυχ κα ν ζήσει νθρωπος αωνίως. Κα σοι φυγαν μετανοημένοι θ ναστηθον γι ν πολαύσουν αωνία κα μακαρία ζωή, κενοι μως πο ζησαν θεληματικ στν κακία κα τν μαρτία κα φυγαν μετανόητοι, θ ναστηθον γι ν δικασθον κα ν ­κατακριθον.
πομένως ο νεκρο δν χουν χαθε. Ζον! Ζον μέσα στν παρουσία το Θε­ο κα προσδοκον κα ατο «νάστασιν νεκρν κα ζων το μέλλοντος αἰῶνος», πως διακηρύττουμε στ Σύμβολο τς Πίστεως. Κα σ’ ατν κριβς τ ζω το μέλλοντος αἰῶνος λπίζουμε κα περιμένουμε ν συναντήσουμε κα πάλι τος προσφιλες μας κεκοιμημένους.
Ναί, ο κεκοιμημένοι ζον! Ποι ­μπορε μως ν εναι τώρα σχέση μας μαζί τους; ραγε μς κον; Μς βλέπουν; Μπο­ρομε ν τος ασθανόμαστε κοντά μας;


2. Η ΣΧΕΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΕΚΟΙΜΗΜΕΝΟΥΣ
Ο νθρωποι πο φεύγουν π τν κόσμο ατ ζον, επαμε, μέσα στν παρουσία το Θεο, πράγμα τ ποο στος μν δικαίους δίνει πειρη χαρά, στος δ μετανόητους προξενε ντροπή, φρίκη κα πό­­νο. Κι πειδ κριβς Θες εναι παν­ταχο παρών, δίνει τ δυνατότητα στς ψυχς πο εναι κοντά του ν βρίσκονται σ πικοινωνία μαζί μας, ν πληροφορονται τ ζωή μας, τς δυσκολίες κα τν γώνα μας. Μ μς κάνει ντύπωση α­­­­τό. ν κολασμένος πλούσιος, πως τν περιέγραψε Κύριος στ γνωστ Παραβολ (Λουκ. ις΄ 19-31), νδιαφερόταν γι τ δέλφια του κα ζητοσε π τν βραμ ν στείλει τν Λάζαρο γι ν τ παρακινήσει σ μετάνοια, πολ περισσότερο ο δίκαιοι κα ο γιοι νδιαφέρονται κα προσεύχονται γι τ δική μας σωτηρία.
Παράλληλα κα μες προσευχόμαστε γι’ ατούς. Τελομε Μνημόσυνα, προσ­φέ­ρουμε λεημοσύνες γι τν νάπαυση τς ψυχς τους κα εμαστε βέβαιοι τι παίρνουν μεγάλη φέλεια π τ μνημόνευσή τους. Κα τ σπουδαιότερο: Κάθε φορ πο τελομε θεία Λειτουργία, Κύριος τος φέρνει κοντά μας. Μνημονεύονται διαιτέρως στν γία Πρόθεση, κι κε, στ γιο Δισκάριο νωνόμαστε μαζί τους, φο γύρω π τν μν το Θεο συγκεντρώνεται λη κκλησία, στρατευομένη κα θριαμβεύουσα, πίγεια κα οράνια. Κοντ στν Παναγία, τος γγέλους κα τος γίους βρισκόμαστε λοι ο πιστοί, ζντες κα κεκοιμημένοι, νωμένοι σ να σμα: τ σμα το Χριστο!
«Νεανίσκε, σο λέγω, γέρθητι»!
παντοδύναμος λόγος το Κυρίου πο νέστησε τ νεκρ γι τς χήρας τς Ναν ντηχε σ κάθε χρόνο κα ποχ κα διαλαλε τ μήνυμα τι πλέον θάνατος χει νικηθε. Μέσα στν κκλησία δν πάρχουν νεκροί. λοι εμαστε ζωντανοί. λλοι στ γ κι λλοι στν ορανό, στ Βασιλεία το Θεο.
ς μ λυπόμαστε λοιπν περβολικ γι τος γαπημένους μας κεκοιμημένους. Ν μς παρηγορε βεβαιότητα τι ζον κα βρίσκονται κοντά στν Κύριο. Ν προσευχόμαστε γι’ ατος κα ν γωνιζόμαστε ν ζομε σύμφωνα μ τ θέλημα το Θεο, στε κάποτε ν τος συναντήσουμε στ Βασιλεία του, γι ν ζήσουμε μαζί τους καιν κα ναστημένη ζωή.

http://www.osotir.org/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου