Τετάρτη 11 Μαΐου 2016

Τέσσερα ακαταμάχητα όπλα κατά του πονηρού (γ. Φιλόθεος Ζερβάκος)



σατανς εναι μισόκαλος χθρός, παμπόνηρος κα παγκάκιστος, πο μέρα κα νύχτα, κάθε ρα κα στιγμή, μς πολεμάει, μς στεναχωρε καί μς πειράζει. Κα λλοτε σν πνευματικός σου πατέρας σ εχα συμβουλέψει πς ν ποφεύγεις τς πολύπλοκες παγίδες του κα ν φυλάγεσαι π τ πυρωμένα βέλη του.

Τώρα σ
συμβουλεύω ν μεταχειρισθες τέσσερα πλα καταμάχητα. Μ ατ τ πλα, ν βέβαια τ χρησιμοποιήσεις μ μεγάλη προσοχή, δεξιοτεχνία, προθυμία κα νδρεία, χι μόνο θ μείνεις τρωτος κα βλαβς π τ βέλη κα τς παγίδες το διαβόλου, λλ κα θ τν νικήσεις κα θ τν φανίσεις.


Πρτο πλο κατ το χθρο εναι ασθηση τς παρουσίας το Θεο. «Τν Κύριο βλεπα συνέχεια μπροστά μου, γι ν μ μ σαλέψει πειρασμς» (Ψάλμ. 15, 8· Πράξ. 2, 25). κενος πο σκέφτεται κα στοχάζεται καλ πς Θες εναι πανταχο παρών, κα πάντοτε εναι μπροστά του, μέρα κα νύχτα σ κάθε περίσταση, δν μπορε ν μαρτήσει. Διότι, φο φοβται ν μαρτήσει μπροστ σ να τιποτένιο ντρα γυναίκα, κόμη κα μπροστ σ να μικρ παιδί, πς θ τολμήσει ν μαρτήσει μπροστ στν Παντοδύναμο Θεό, πο Τν τρέμουν τ Χερουβεμ κα τ Σεραφείμ, λα τ κτίσματα πο ναπνέουν, κα πο μ να νεμα Το σαλεύει λη γ;

Δεύτερο
πλο εναι ν συνηθίσεις ν λς κατάπαυστα τν εχή: «Κύριε ησο Χριστέ, Υἱὲ το Θεο, λέησον μέ». Ατ τν εχ ν ρχίζεις ν τ λές, μόλις σηκωθες τ πρω π τ κρεβάτι σου. Ν τ λς κα ταν περπατς στ δρόμο κα ταν μπαίνεις στ ατοκίνητο, στ τρένο, στ πλοο, στ εροπλάνο· κα ν ργάζεσαι, τρς, πίνεις, κα σ κάθε ρα καί περίσταση. λλ ν τ λς μ τν καρδιά σου, μ πίστη ελάβεια, γάπη, πόθο κα βία. χι τ στόμα ν λέει: «Κύριε ησο Χριστέ» κα νος κα καρδι ν λένε λλα, κα μάλιστα πονηρ κα ντίθετα.

Τρίτο
πλο κατ το διαβόλου εναι ταπείνωση δηλ. ν μν ψηλοφρονες, λλ τ φρόνημά σου ν εναι ταπεινό. Ν χεις τν ασθηση πς ,τι χεις δν εναι δικό σου, λλ το Θεο. Δηλ. τ σμα σου κα ψυχή, γεία κα δύναμη, σοφία, πλοτος κα τι λλο χεις, κόμη κα ο ρετές, ο γαθοεργίες, ο προσευχές, ο νηστεες, ο λεημοσύνες, λα, λα εναι χαρίσματα τς Χάρης το Θεο, χωρς τν ποο δν μπορομε ν κάνουμε κανένα καλό. ταν λοιπν χεις ταπειν φρόνημα, θ σ σκεπάζει κα θ σ φυλάει Θεός. Γιατί Θες συγκινεται μ τν ταπειν κα τν προσέχει, πως λέει τ γιο Πνεμα στ βιβλίο τν Παροιμιν. ταν στς καρδις τν ταπεινν νθρώπων ναπαύεται τ Πνεμα τ γιο, πς εναι δυνατ ν πλησιάσει διάβολος;

Τέλος, τέταρτο
πλο κατ τν παγίδων κα τν πειρασμν το διαβόλου, εναι γάπη, καθαρή, ληθινή, λόψυχη. ποιος χει ατ τν γάπη χει μαζί του τ Θεό, πο εναι γάπη: « Θες γάπη στί, κα μένων ν τ γάπ ν τ Θε μένει κα Θες ν ατ» (Α΄ ω. 4, 16). ταν νθρωπος χει μαζί του τ Θε προστάτη κα βοηθό, τότε ποιν θ φοβηθε; που φς, φεύγει τ σκοτάδι· που λήθεια, φυγαδεύεται τ ψεδος· που Θεός, φεύγει σν στραπ διάβολος.

Α
τ τ τέσσερα πλα λοιπν ν μεταχειρίζεσαι κα ν παρακαλς τ Θε ν σ βοηθάει κα ν σ στηρίζει. Καί, ν σν νθρωπος τραυματιστες π τ διάβολο, ν τρέχεις μέσως στ γιατρό, στν πνευματικό, στ μετάνοια κα ξομολόγηση. Ν ζητήσεις θεραπεία κα θ τν χεις.

Πηγή: γ. Φιλόθεος Ζερβάκος, «ΔΙΔΑΧΕΣ ΠΑΤΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ». 
κδ.: ρθόδοξος Κυψέλη.


http://synaxipalaiochoriou.blogspot.gr/2015/05/blog-post_4.html


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου