Κυριακή 31 Ιουλίου 2016

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016 ΣΤ΄ Ματθαίου: Ματθ. θ΄ 1-8

Τ καιρ κενμβς  ᾿Ιησος ες πλοον διεπρασε κα λθεν ες τν δ­αν πλιν. Κα δο προσφερον ατ παραλυτικν π κλνης βεβλημνον· κα δν  ᾿Ιησος τν πστιν ατν επε τ παραλυτικ· θρσει, τκνον· φωντα σοι α μαρται σου. κα δο τινες τν γραμματων επον ν αυτος· οτος βλασφημε. κα δν  ᾿Ιησος τς νθυμσεις ατν επεν· να τ μες νθυμεσθε πονηρ ν τας καρδαις μν; τ γρ στιν εκοπτερον, επεν, φωντα σου α μαρται,  επεν, γειρε κα περιπτει; να δ εδτε τι ξουσαν χει  υἱὸς το νθρπου π τς γς φιναι μαρτας — ττε λγει τ παραλυτικ· γερθες ρν σου τν κλνην κα παγε ες τν οκν σου. κα γερθες πλθεν ες τν οκον ατοδντες δ ο χλοι θαμασαν κα δξασαν τν Θεν τν δντα ξουσαν τοιατην τος νθρποις.

Ερμηνευτική απόδοση Ι. Θ. Κολιτσάρα
Αφού εμπήκε στο πλοίον ο Ιησούς, επέρασε την λίμνην και ήλθε εις την πόλιν του, δηλαδή την Καπερναούμ. Και ιδού έφεραν προς αυτόν ένα παραλυτικόν, κατάκοιτον επάνω στο κρεββάτι· και όταν είδεν ο Ιησούς την πίστιν του παραλυτικού και εκείνων, που τον έφεραν, είπε στον παραλυτικόν· “θάρρος, παιδί μου, μη φοβήσαι ότι αι αμαρτίαι σου θα εμποδίσουν την θεραπείαν· δια την πίστιν σου, σου έχουν ήδη συγχωρηθή αι αμαρτίαι”. Και ιδού, μερικοί από τους γραμματείς που ήσαν παρόντες, εσκέφθησαν· “αυτός βλασφημεί (είναι ασεβής, διότι οικιειοποιείται την εξουσίαν του Θεού να συγχωρή αμαρτίας”). Όταν δε ο Ιησούς, ως παντογνώστης, είδε ολοκάθαρα τας πονηράς σκέψεις των γραμματέων, είπε· “διατί κυκλοφορείτε στον νουν και την καρδίαν σας τέτοιες πονηρές σκέψεις; Διότι, τι είναι ευκολώτερον να πη κανείς· Σου έχουν συγχωρηθή αι αμαρτίαι σου η να πη· Σηκω επάνω και περιπάτει; Το πρώτον, ως εσωτερικόν, δεν το βλέπει κανείς και επομένως δεν ημπορεί να το εξακριβώση. Το δεύτερον, ως εξωτερικόν και αισθητόν, δεν ημπορεί να το αρνηθή, όσον κακόπιστος και αν είναι. Δια να ιδήτε δε και μάθετε καλά, ότι ο υιός του ανθρώπου έχει εξουσίαν να συγχωρή αμαρτίας και να θεραπεύη ασθενείας, τότε λέγει προς τον παραλυτικόν· “σήκω επάνω υγιής, πάρε το κρεββάτι σου και πήγαινε στο σπίτι σου”. Και αμέσως εσηκώθη ο παραλυτικός εντελώς υγιής και επήγε στο σπίτι του. Όταν δε τα πλήθη του λαού είδαν αυτό που έγινε, εθαύμασαν και εδόξασαν τον Θεόν, ο οποίος έδωσεν στον Ιησούν, που τον εθεωρούσαν ως ένα εκ των ανθρώπων, τέτοιαν εξουσίαν, να συγχωρή δηλαδή αμαρτίας και να θεραπεύη ασθενείας.

ΟΛΑ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΘΕΟΣ
«δν  ησος τς νθυμσεις ατν»
   σημεριν εαγγελικ περικοπ μς παρουσιάζει τ θαυματουργικ θεραπεία το παραλυτικο τς Καπερναούμ, τν ποο κατέβασαν π τ στέγη μπροστ στν Κύριο ο τέσσερις ν­­­­θρωποι πο τν μετέφεραν. 
   Εναι πράγματι θαυμαστ τ γεγονς τι νας παράλυτος σηκώθηκε ρθιος κα ρχισε ν βαδίζει ­μεταφέροντας κα τ κρεβάτι του! στόσο στ διο θαμα βλέπουμε κάτι πίσης ν­τυπωσιακό: τ τι  Κύριος γνωρίζει τ πάντα! κόμη κα τ βάθη τς καρδις μας!
   
ξίζει λοιπν ν πογραμμίσουμε τ μεγάλη ατ λήθεια, τι  Κύριος γνωρίζει τ σωτερικό μας.

1. ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ
    Θεάνθρωπος Κύριος διέκρινε τ θερμ πίστη το παραλυτικο κα τν νθρώπων πο τν μετέφεραν, πρν ατ φανερωθε στ μάτια λων τν παρευρισκομένων: «δν  ησος τν πίστιν ατν», σημειώνει  ερς Εαγγελιστής. Εδε  Κύριος ησος τν πίστη τους κα χωρς ν περιμένει ν Τν παρακαλέσουν, πευθύνθηκε στν ρ­ρωστο κα το χάρισε ατ πο ­θελε κα πολ περισσότερα κόμη. Διότι μ τ θεϊκή του δύναμη τν θεράπευσε χι μόνο στ σμα λλ κα στν ψυχή. Πρτα το επε «φέωνταί σοι α μαρτίαι σου» κι πειτα «ρόν σου τν κλίνην κα παγε ες τν οκόν σου». τσι  παραλυτικς ζησε διπλ τ θαμα. Κα πράγματι τ ξιζε! Διότι σφαλς οτε ατς οτε ο συνοδοί του θ ποβάλλονταν σ τόσο μεγάλο κόπο, ν δν εχαν μέσα τους κλόνητη τν πεποίθηση τι  Κύριος εχε τ δύναμη ν θεραπεύσει τν σθενή. Ατ τν σχυρ πίστη πιβράβευσε  Κύριος μ τ θαμα κα το χάρισε τν θεραπεία πρν ατς ν το τν ζητήσει!
   Κάτι 
νάλογο συμβαίνει κα στ δική μας ζωή.  παντεπόπτης Κύριος μ τ στοργικό του βλέμμα παρακολουθε τν καθένα π μς ξεχωριστά. Βλέπει τ προβλήματα κα τς ­δυσκολίες μας... Γνωρίζει τος πόθους κα τς ­­­­­πι­­θυμίες μας... Μετρ κάθε βμα μας... Συμ­μετέ­χει στν γώνα μας κα περιμένει ν ­βραβεύσει τος νικητές! ς ­καλ­λιεργομε λοιπν τν πίστη, τν πο­μονή, τν ­­­­γά­­πη κα κάθε ρετ κι ς εμαστε βέ­­­βαιοι τι τίποτε δν πάει χα­μένο.
   Κα
 κόμη: ταν ασθανόμαστε τ δίκιο ν μς πνίγει  ταν τ βάρος π κάποια δικία  συκοφαντία συντρίβει τν ψυχή μας, ς διατηρομε τ βεβαιότητα τι  Θες γνωρίζει τν λήθεια κα κενος θ ποδώσει τ δίκαιο.

2. ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΑΘΕΙΣ ΛΟΓΙΣΜΟΥΣ
   Τν δια μως ρα πο  παντογνώστης Κύριος φανέρωνε τν ­πίστη κείνων τν νθρώπων, κάποιοι λλοι παρουσιάστηκαν μ μολυσμένες τς καρ­διές τους π τν φθόνο κα τν κακία. ταν ο Γραμματες κα ο Φαρισα­οι, ο ποοι μόλις κουσαν τι  Κύρι­ος δωσε φεση μαρτιν στν παραλυτικό, ρχισαν ν σκέπτονται μέσα τους: «Οτος βλασφημε»... «Κανες δν χει δικαίωμα ν συγχωρε μαρτίες παρ μόνον  Θεός». Τότε ταν πο φανερώθηκε γι λλη μι φορ τ μεγαλεο το παντογνώστου Κυρίου: «δν  ησος τς νθυμήσεις ατν επεν‧ να τί μες νθυμεσθε πονηρ ν τας καρδίαις μν;» Γνωρίζοντας  Κύριος τς πονηρς σκέψεις τους στράφηκε κα τος ρώτησε: Γιατί φήνετε πονηρς σκέψεις ν κυκλοφορον μέσα σας;... Κα μέσως προχώρησε στ ντυπωσιακ θαμα, πού φανέρωσε τ θεία του δύναμη.
   ξίζει ν προσέξουμε διαιτέρως τν παραπάνω σκηνή. ν ο σκληρόκαρδοι ουδαοι ρχοντες μειναν συγκίνητοι καθς  Κύριος ησος ποκάλυψε τος βλάσφημους λογισμούς τους, μες τουλάχιστον ς φοβηθομε κι ς πολεμομε τν μαρτία κόμη κα ταν ρχεται ς σκέψη! μαρτία δν εναι μόνο τ ν κλέψει κανείς, λλ κα τ ν πιθυμήσει ξένα πράγματα. Κάθε κακ πιθυμία  σκέψη μολύνει τν καρδιά· κι ν δν φροντίσουμε ν τν πομακρύνουμε, εκολα θ γίνει κα πράξη. ς γωνιζόμαστε λοιπν ν διώχνουμε κάθε πονηρ λογισμ μέσα π τν ψυχή μας.
   
λα τ γνωρίζει  Θεός, κόμη κα τν σωτερικό μας κόσμο. ς μν προσ­παθομε ν κρυφτομε. κόμη κι ν κατορθώσουμε ν ποκρύψουμε τς προθέσεις μας π τος νθρώπους... κόμη κι ν ποφύγουμε πιμελς ν κτεθομε στ μάτια το κόσμου... κόμη κι ν κανες λλος δν γνωρίζει τ κίνητρα τν νεργειν μας... ς μν ξεχνομε τι βρισκόμαστε κάτω π τ βλέμ­­­μα το Θεο ποος γνωρίζει τ πάν­­­­τα. Γι’ ατ ς Τν παρακαλομε ν μς χα­­ρίζει γν κα καθαρ καρδιά, που ­­­­­­­­­­­κενος εαρεστεται ν κατοικε.


http://www.osotir.org/
http://www.orthmad.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου